جدید ترین اخبار ورزشی روز دنیا از قوی ترین منابع خبری

جدیدترین اخبار ورزشی
خودرو

معرفی بوگاتی توربیون 2026

قوانین جدید به همراه طراحی یک سامانه هیبرید جدید، باعث شد بوگاتی نتواند در ساخت توربیون، از شاسی مدل‌های ویرون و شیرون استفاده کند. این امر به ساخت یک شاسی جدید منجر شده است، که با بررسی اطلاعات و تصاویر رسمی، می‌توان از آن به عنوان یک اثر هنری یاد کرد.

یکی از چالش‌های مهندسان در طراحی این شاسی جدید، قرار دادن همه موارد در کمترین فضای ممکن بوده است. بوگاتی توربیون نسبت به مدل قبلی یعنی شیرون، چندان بزرگتر نیست اما مهندسان باید علاوه بر پیشرانه 16 سیلندر و گیربکس دوکلاچه، فضایی هم برای قرار دادن یک موتور برقی در کنار پیشرانه درونسوز، یک موتور برقی در محور جلو و مجموعه باتری درنظر می‌گرفتند.

واقعیت این است که پیشرانه V-16 بوگاتی توربیون، نسبت به نمونه قدیمی‌تر W-16 فضای بیشتری را اشغال می‌کند. برای حل این مسئله، پیشرانه V-16 به طرف عقب بدنه حرکت کرده و باک بنزین هم در دو طرف آن قرار گرفته است. مجموعه باتری هم به فرم T در تونل میانی و در پشت صندلی‌ها نصب شده است. البته صندلی‌ها نیز به یکدیگر نزدیکتر شده‌اند، تا ابعاد تونل میانی کاهش یابد. پدال‌ها و فرمان هم به طرف راننده آمده است، تا موتور برقی محور جلو، در پشت محفظه لوازم نصب شود.

با وجود رعایت تمام این موارد، فاصله محوری بوگاتی توربیون نسبت به شیرون فقط یک اینچ (2.54 سانتیمتر) افزایش یافته، درحالی‌که ارتفاع سقف کاهش یافته است.

یکی از نوآوری‌های مهم طراحان بوگاتی توربیون، دیفیوزر فیبرکربنی عقب بوده است، چراکه این قطعه علاوه بر آیرودینامیک، از نظر سازه‌ای هم عملکرد دارد و به همین علت دیگر نیازی به طراحی یک تیر مجزا نبوده است.

از دیگر ویژگی‌های جالب بوگاتی توربیون می‌توان به وجود هشت رادیاتور در این خودرو و همچنین جناغی‌های تعلیق ساخته شده توسط چاپ سه بعدی اشاره کرد، که این مورد آخر توسط یکی از تامین کنندگان قطعات زینگر 21C به نام Divergent ساخته شده است.

البته ویژگی‌های خاص و قابل توجه بوگاتی توربیون به اینجا ختم نمی‌شود، مواردی که با مشاهده این خودرو از نزدیک و همچنین رانندگی با آن، بیشتر آشکار می‌شود.

برخلاف پیشرانه W16 مدل‌های ویرون و شیرون که توربوشارژ چهارتایی را در کنار خود داشت، پیشرانه V16 این مدل جدید به صورت تنفس طبیعی طراحی شده است، با این تفاوت که اکنون سه پیشرانه برقی هم با آن همکاری می­‌کنند.

جانشین بوگاتی شیرون، نخستین خودرویی نیست که از پیشرانه V16 بهره‌مند می‌­شود. این ایده نخستین بار در دهه 30 میلادی توسط کادیلاک استفاده شد، درحالی‌که همین برند در سال 2003 در کانسپت Sixteen نیز دوباره به سراغ همین طراحی رفت. رولزرویس 100EX کانسپت، ب‌ام‌و سری 7 گلد فیش، بنتلی مولسان و چیزتا مورودر V16T، از دیگر خودروهایی هستند که پیشرانه V16 را به همراه داشته­‌اند.

به عنوان نخستین محصول بوگاتی در 20 سال گذشته با پیشرانه W-16، توربیون به پیشرانه 8.3 لیتری تنفس طبیعی با هزار اسب‌­بخار قدرت و 900 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است. این قطعه 250 کیلوگرمی با کمک کازورث طراحی شده است و می­‌تواند تا 9.500 دور بر دقیقه، دوران کند.

به یاری تایرهای پایلوت اسپرت Cup 2 ساخت میشلن، هیولای بوگاتی می­‌تواند ظرف فقط 2 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. زمان لازم برای رسیدن به سرعت‌های 200، 300 و 380 کیلومتر برساعت به ترتیب 5، 10 و 25 ثانیه اعلام شده است. البته اگر Speed Key را فعال کنید، حداکثر سرعت خودرو به 444 کیلومتر برساعت افزایش می­‌یابد.

اما برای پیروی از رویه متداول در صنعت خودروسازی، بوگاتی توربیون هم به سامانه هیبرید شامل دو موتور برقی در جلو، یک موتور برقی در عقب و مجموعه باتری 25 کیلووات ساعت مجهز شده است، که 800 اسب‌­بخار به قدرت خودرو اضافه می‌­کند. بوگاتی توربیون می­‌تواند مسافت 60 کیلومتر را به صورت کاملا برقی طی کند.

بنابر اعلام بوگاتی، توربیون علیرغم تجهیز به سامانه هیبرید، نسبت به شیرون وزن کمتری دارد. مثلا سیستم تعلیق چند-اتصالی این خودرو در مقایسه با شیرون، 45 درصد سبک‌­تر است. نسبت وزن به قدرت موتورهای برقی هم 6 کیلووات بر کیلوگرم اعلام شده، درحالی‌که ساب-فریم‌های جلو و عقب و بسیاری از اجزای تعلیق از جنس آلومینیوم، ترمزها از جنس کربن-سرامیک و تجدیدنظر در نحوه خنک­‌کاری مجموعه باتری، نقش بزرگی در کاهش وزن خودرو ایفا کرده است.

بوگاتی در دوره جدید فعالیت خود که از سال 1998 و عضویت در گروه فولکس واگن آغاز شد، برای انتخاب نام محصولات به تاریخ مسابقات اتومبیلرانی مراجعه می‌کرد. نام ویرون از راننده قهرمان لمان 1939 یعنی پیر ویرون (Pierre Veyron) برگرفته شد درحالی‌که شیرون هم به افتخار لوئیس شیرون (Louis Chiron) نامگذاری شد، راننده‌­ای که با بوگاتی تایپ 51 در گرند پری 1931 فرانسه قهرمان شد.

بوگاتی توربیون 2026 Bugatti Tourbillon

اما نام محصول جدید بوگاتی یعنی توربیون، ریشه و معنای کاملا متفاوتی دارد. این نام به معنای «گرداب» در زبان فرانسوی، در اواخر سال‌های 1700 و در صنعت ساعت‌سازی متداول شد. این مکانیزم پیچیده که در سال 1795 اختراع شد، برای جلوگیری از تداخل جاذبه زمین در کارکرد ساعت، در نمونه­‌های گران‌قیمت به کار گرفته می‌­شد. این فناوری در نیمه نخست قرن بیستم بروزرسانی شد.

بنابر اعلام بوگاتی، نام توربیون می‌­تواند شخصیت بی‌رقیب، زیبا و پیچیده این خودرو را بهتر از سایر اسامی توصیف کند.

طراحی جانشین شیرون با الهام از مدل‌های تایپ 57 SC آتلانتیک، تایپ 41 رویال و تایپ 35 و با تمرکز بر زیبایی، اشرافیت و عملکرد فنی انجام شده است.

بوگاتی توربیون 2026 Bugatti Tourbillon

جانشین شیرون، آخرین محصول بوگاتی است که تحت نظارت آقای آخیم آنشایت (Achim Anscheidt) شکل گرفته ولی محصولات بعدی این برند توسط گروهی به سرپرستی آقای فرانک هیل (Frank Heyl) طراحی خواهند شد.

دیفیوزر بزرگ عقب جهت هدایت مسیرهای جریان هوا در زیر چراغ‌های جلو در کنار باله فعال عقب، نشان از توجه کامل به آیرودینامیک در طراحی توربیون دارد. علاوه‌براین باید به نحوه باز شدن درهای خودرو اشاره کرد.

یکی از مهمترین جلوه­‌های نام بوگاتی توربیون را می‌­توان در نشان­‌دهنده‌های پشت فرمان مشاهده کرد. قطعه‌­ای که با کمک ساعت‌سازان سوئیسی، با بیش از 600 قطعه تیتانیومی و حتی سنگ‌های قیمتی همچون یاقوت کبود و یاقوت سرخ ساخته شده است و با این حال فقط 680 گرم وزن دارد. گذشته از سرعت‌سنج و دور شمار 10 هزار واحدی، مواردی شامل دما و ذخیره باک و باتری هم در این بخش به نمایش درمی‌­آید.

بوگاتی توربیون 2026 Bugatti Tourbillon

جزئیات شیشه‌­ای قطعات کنسول میانی در طی 13 مرحله ساخته شده، درحالی‌که دکمه استارت و قطعه آلومینیومی این بخش از فلز یکپارچه و به روش آنودایز شده، تولید شده است.

پره­‌های فرمان به نحوی طراحی شده است که در دید راننده به صفحات نشان‌دهنده، هیچ تداخلی ایجاد نکند. بخش مرکزی فرمان بوگاتی توربیون در جای خود ثابت و به صفحه نشان‌دهنده متصل شده است. این ویژگی بیست سال پیش در سیتروئن C4 و C5 استفاده شد، هرچند که مازراتی بومرنگ 1972 برای نخستین بار از این ویژگی عجیب استفاده کرد. راننده از طریق نمایشگر مرکزی به اپل کارپلی و موارد دیگر دسترسی دارد.

بوگاتی توربیون 2026 Bugatti Tourbillon

تولید و عرضه جانشین شیرون زودتر از سال 2026 آغاز نخواهد شد، چراکه بوگاتی فعلا در حال تولید مدل‌های بوگاتی میسترال و بوگاتی بولید با پیشرانه W16 است.

توربیون فعلا در حال سپری کردن روند طراحی است. این خودرو در تیراژ 250 دستگاه با قیمت پایه 3.6 میلیون یورو (3.9 میلیون دلار) ، احتمالا از سال 2026 به مشتریان تحویل خواهد شد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

نمایش بیشتر

خبر خوان همفکری

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ایران و جذب ۱۵میلیون گردشگر/ ارزآوری گردشگری بیشتر از نفت!