جدید ترین اخبار ورزشی روز دنیا از قوی ترین منابع خبری

جدیدترین اخبار ورزشی
کشتی

دلیل چلنج‌های طولانی و هزینه میلیاردی دوربین‌ استاندارد UWW

دلیل چلنج‌های طولانی و هزینه میلیاردی دوربین‌ استاندارد UWW

  • ۲۴ مهر ۱۴۰۳ – ۰۹:۴۱
  • اخبار ورزشی
  • اخبار کشتی و وزنه برداری


دلیل چلنج‌های طولانی و هزینه میلیاردی دوربین‌ استاندارد UWW

دوربین‌هایی که مورد استفاده هیئت ژوری در ایران قرار می‌گیرد،‌ متفاوت از دوربین‌های استاندارد اتحادیه جهانی کشتی در مسابقات رسمی است.

– اخبار ورزشی –

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، اتحادیه جهانی کشتی برای کاهش درصد اشتباهات داوری، چلنج را جزو قوانینش دارد و این‌ ابزار مربیان و کشتی‌گیران در مواقعی است که احساس می‌کنند داور به ضرر آنها سوت زده است.

اگر چلنج از سوی هیئت ژوری رد شود،‌ علاوه بر آنکه مربی تا پایان وقت مبارزه اجازه اعتراض ندارد، یک امتیاز هم به حریف داده می‌شود، اما در صورت چلنج صحیح،‌ علاوه بر تغییر نتیجه به سود کشتی‌گیر، مربی باز هم می‌تواند در وقت لزوم،‌ درخواست چلنج دهد.

در بازی‌های المپیک هم دیدیم که چلنج صحیح چقدر توانست به کمک کشتی ایران آمد و روی نتایج تأثیر فوق‌العاده‌ای داشت، اما در مسابقات انتخابی تیم ملی و لیگ برتر،‌ گاهاً چلنج‌ها خیلی طولانی و زمانبر شده است و این علاوه بر خسته کردن تماشاگر و کشتی‌گیر؛ با توجه به سرد شدن بدن کشتی‌گیران، احتمال آسیب‌دیدگی را بالا می‌برد. یکی از چلنج‌های طولانی و خسته‌کننده اخیر هم مربوط به مسابقه انتخابی وزن 82 کیلوگرم تیم ملی بین محمدعلی گرایی و محمدرضا مختاری بود.

محمد مصلایی‌پور رئیس کمیسیون داوران فدراسیون کشتی در این مورد به خبرنگار تسنیم گفت: دوربین‌های چلنج مورد استفاده ما، دوربین‌های استاندارد اتحادیه جهانی نیست که به همان میزان قدرت زوم داشته و همه زوایا را در بر بگیرد و در مواردی که به بررسی حرکت آهسته احتیاج داریم، کار را به درستی پیش ببرد. دلیل چلنج‌هایی که گاهاً خیلی طولانی می‌شود،‌ مثلاً در همان کشتی که گفتید و من هم سرپرست فنی بودم، این است که تا مسئول دوربین بخواهد صحنه مورد اعتراض را بیاورد،‌ یک دقیقه زمان می‌برد. ما یک بار با حرکت نرمال و یک بار آهسته آن را می‌بینیم و اگر باز هم اختلاف‌نظر وجود داشته باشد،‌ از زاویه دیگر دوربین‌ها آن صحنه را بررسی می‌کنیم. تا بخواهیم یکی دو دوربین دیگر را چک کنیم،‌ دوباره مسئول دوربین باید همه این کارها را تکرار کرده و صحنه موردنظر را بیاورد. در صورتی که چهار پنج دوربین استاندارد اتحادیه جهانی، همزمان جلو و عقب شده و این فرآیند آنقدر زمانبر نمی‌شود. به هر شکل ما تا از نظر بررسی صحنه، به قطعیت نرسیم نمی‌توانیم رأی صادر کنیم که این مسئله باعث ایجاد وقفه در کشتی می‌شود.

عضو کمیسیون داوران اتحادیه جهانی در پاسخ به این پرسش که «هزینه استفاده از دوربین‌های استاندارد اتحادیه جهانی چقدر است؟»،، تأکید کرد:‌ طبق برآورد هزینه‌ای که همراه با روابط بین‌الملل داشتیم فکر می‌کنم چیزی در حدود چهار میلیارد برای سه تشک باشد، اینکه بتوانیم دوربین‌هایی داشته باشیم که با جدول و اسکوربورد ست باشد. با این اوصاف آرشیو فیلم‌های کشتی‌های مهم برای آنالیز بسیار راحت‌تر خواهد شد و چلنج داوران نیز در زمانی کوتاه اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/

واژه های کاربردی مرتبط
  • کشتی ایران

نمایش بیشتر

خبر خوان همفکری

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ایران و جذب ۱۵میلیون گردشگر/ ارزآوری گردشگری بیشتر از نفت!