جدید ترین اخبار ورزشی روز دنیا از قوی ترین منابع خبری

جدیدترین اخبار ورزشی
خودرو

بررسی چانگان سی اس 35 پلاس سایپا (CS35 Plus)

1ja.ir

آبان 1403: شرکت خودروسازی سایپا در تاریخ 14 آبانماه، قیمت جدید چانگان CS35 پلاس را مطابق جدول زیر اعلام کرده است:

جدول تغییرات قیمت چانگان CS35 پلاس وارداتی
زمان اعلام قیمتتیپ 2تیپ 3
شهریور 14021,143,000,0001,274,000,000
تیر 1403ناموجود1,400,000,000
مهر 1403ناموجود1,362,700,000
آبان 1403ناموجود1,406,120,000

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

شهریور 1402: در حاشیه برگزاری اولین دوره از نمایشگاه «روایت خدمت» که به مناسبت هفته دولت از روزهای چهارم لغایت هفتم شهریورماه، میزبان عموم بازدیدکنندگان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران بود، سرانجام با تلاش‌های فراوان معاونت فروش سایپا، اولین خودرو چانگان وارداتی با پلاک ملی، بصورت نمادین تحویل خریدران گردید.

در این مراسم که آقای تیموری، مدیرعامل سایپا، و آقای علی‌آبادی، وزیر صمت، نیز حضور داشتند، شرکت سایپا از اصلاح قیمت‌گذاری تیپ‌های 2 و 3 چانگان CS35 پلاس، مطابق جدول زیر خبر داد:

تغییرات قیمت چانگان CS35 پلاس
تیپ خودروتیپ 2تیپ 3
قیمت قدیم1 میلیاردو 291 میلیون1 میلیاردو 359 میلیون
قیمت جدید1 میلیاردو 114 میلیون1 میلیاردو 251 میلیون
میزان کاهش177 میلیون108 میلیون

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

مرداد 1402: گروه خودروسازی سایپا همزمان با صدور فاکتور برای خریداران چانگان CS35 پلاس، قیمت نهایی تیپ‌های مختلف این خودرو را اعلام کرده است. براساس قیمت پایه تعیین شده برای چانگان‌ها، با احتساب عوارض گمرکی و سایر هزینه‌های جانبی نظیر شماره‌گذاری و مالیات و… در نهایت قیمت نهایی برای چانگان CS35 پلاس مطابق جدول زیر خواهد بود:

تغییرات قیمت چانگان CS35 پلاس
تیپ خودروتیپ 2تیپ 3
قیمت قدیم1 میلیاردو 114.4 میلیون1 میلیاردو 182.8 میلیون
قیمت جدید1 میلیاردو 291 میلیون1 میلیاردو 359 میلیون

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

خرداد 1402: شرکت خودروسازی سایپا، کاتالوگ جدید امکانات استاندارد و همچنین تجهیزات سفارشی خودرو چانگان CS35 پلاس وارداتی را منتشر نمود. نکته جالب توجه در کاتالوگ جدید چانگان، حذف ایربگ‌ جانبی از تیپ 2 است درحالیکه در کاتالوگ قدیم این خودرو، چنین موردی ذکر نشده بود و تصور می‌کردیم که سایپا، فقط ایربگ‌های پرده‌ای را از تیپ 2 برداشته است. ولی حالا مشخص شده که علاوه بر ایربگ پرده‌ای، ایربگ جانبی نیز از تیپ 2 حذف شده است طوریکه تیپ 2 مجموعا «دو ایربگ» دارد اما تیپ 3 دارای «شش ایربگ» است:

  • کاتالوگ جدید چانگان CS35 پلاس سایپا (PDF)

چانگان CS35 پلاس سایپا، در دو نسخه مختلف، با نام‌های تیپ 2 و تیپ 3 فروخته شده است و هردوی آنها، امکانات زیر را بصورت استاندارد دارند:

  • فرمان برقی
  • ترمز پارک برقی
  • کروز کنترل
  • کنترل کشش (ESP)
  • ترمز ضدقفل (ABS)
  • توزیع نیروی ترمز (EBD)
  • ترمز کمکی هیدرولیکی (BA)
  • ترمز اتوهلد
  • کنترل سرعت در سرازیری (HDC)
  • کمکی حرکت در سربالایی (HHC)
  • دو ایربگ
  • آنتن کوسه ای
  • دکمه کنترلی روی فرمان
  • آینه تاشو برقی با گرمکن
  • صندلی با روکش چرم
  • صندلی راننده با تنظیم 6 حالته دستی
  • صندلی شاگرد با تنظیم 4 حالته دستی
  • صندلی تاشو عقب
  • صندلی عقب با ایزوفیکس
  • سنسور عقب
  • سنسور فشار باد تایر
  • تنظیم دستی ارتفاع نور چراغ جلو
  • چراغ بدرقه
  • چراغ دی لایت
  • چراغ اتولایت
  • مانیتور 10 اینچ
  • دوربین عقب
  • ورود بدون کلید
  • استارت دکمه ای

تیپ 2 و تیپ 3 چانگان CS35 پلاس، تفاوتی در قسمت فنی ندارند ولی در قسمت تجهیزات، شرکت سایپا، آپشن‌های بیشتری را در اختیار خریداران تیپ 3 قرار داده است. در جدول زیر، تفاوت امکانات هردو تیپ چانگان CS35 را مشاهده می‌کنید:

نوع مدلتیپ 2تیپ 3
سایز رینگ17 اینچی18 اینچی
سایز تایر215/55225/55
ایربگ پرده ایxدارد
ایربگ جانبیxدارد
سقف پانوراماxدارد
دوربین جانبی راستxدارد
تهویه اتوماتxدارد

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

خرداد 1402: پس از تعیین قیمت پایه خودرو چانگان CS35 پلاس، شرکت سایپا نیز در تاریخ 13 خردادماه 1402، قیمت قطعی این محصول را تعیین کرده است:

همانطور که می‌دانید، چانگان CS35 پلاس، در تیپ‌های 2 و 3 عرضه شده است. قیمت پایه چانگان CS35 پلاس تیپ 2، حدود 849.6 میلیون تومان بوده اما با احتساب مالیات، عوارض شماره‌گذاری و سایر هزینه‌های جانبی، قیمت نهایی تیپ 2 این خودرو به یک میلیاردو 114 میلیون و 419 هزارتومان می‌رسد.

حالا به سراغ قیمت چانگان تیپ 3 برویم؛ قیمت پایه‌این این خودرو نیز توسط شورای رقابت، حدود 944.7 میلیون تومان تعیین شده بود که بازهم با احتساب عوارض و سایر هزینه‌ها، قیمت نهایی چانگان CS35 پلاس تیپ 3 معادل یک میلیاردو 182 میلیون 862 هزارتومان شده است.

خرداد 1402: شورای رقابت برای نخستین بار، قیمت خودروهای وارداتی (CBU) گروه خودروسازی سایپا را تصویب و اعلام کرد.

بر این اساس، قیمت خودرو چانگانCS35  پلاس تیپ ۲، برابر ۸۴۹،۶۲۸،۸۸۸ تومان و تیپ ۳، برابر ۹۴۴،۷۷۰،۸۷۲ تومان تعیین شد. هزینه‌هایی مانند مالیات و … نیز اعمال نشده و بنابراین، قیمت نهایی خودروها به ۲۰ تا ۲۵ درصد بالاتر از قیمت‌های اعلام شده خواهد بود.

طبق اخبار منتشر شده، سایپا قصد دارد که خودروهای چانگان CS35 پلاس تیپ ۲ و ۳ را براساس اولویت انتخابی، در هفته دوم تیر ماه به دست مشتریان برساند. همچنین، این شرکت اطلاعات مربوط به تاریخ تحویل خودرو را نیز برای مشتریان در نظر گرفته و آن را با تاریخ هشتم تیرماه مشخص کرده است.

اسفند 1401: چانگان CS35 پلاس، قرار است در تیپ 2 و تیپ 3 تحویل خریدارانی شود که در اسفندماه 1401 در سامانه ثبت نام خودرو وارداتی، نام‌نویسی کرده‌اند و در لیست انتظار قرار دارند.

مشخصات فنی هر دو تیپ یکسان است و با پیشرانه 1.4 لیتری توربو با سیستم سوخت‌رسانی GDI عرضه می‌شوند، که 155 اسب‌بخار قدرت و 255 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه را گیربکس اتوماتیک DCT همراهی می‌کند. چنین ترکیبی، مصرف سوخت 7.6 لیتر را برای این کراس‌اور چینی رقم زده است.

تفاوت‌های عمده این دو تیپ در سطح امکانات آن‌هاست. به طور مثال تیپ دو برخلاف تیپ سه سیستم تهویه اتوماتیک ندارد و از کیسه هوای جانبی، سقف شیشه‌ای بازشونده و دوربین جانبی سمت راست بی‌بهره است. رینگهای تیپ 2 نیز یک سایز کوچک‌تر و 17 اینچ است.

قیمت گمرکی تیپ دو 850 و تیپ سه 900 میلیون تومان است. بنابراین اگر هزینه مالیات، شماره‌گذاری، بیمه و … را هم به این مبلغ اضافه کنیم، قیمت نهایی چانگان CS35 پلاس، در فول‌ترین تیپ، عددی در حدود 1 میلیاردو 100 میلیون تومان خواهد بود. البته هنوز چیزی قطعی نشده و همچنان باید منتظر بمانیم.


در اواسط دهه 1390 خورشیدی، وقتی چانگان CS35 به ایران آمد، به یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اورهای کوچک بازار کشورمان تبدیل شده بود. البته روزهای خوش چانگان، دوام زیادی نداشت چراکه ساندرو (تست خودرو رنو ساندرو) و برادر قدبلندش با نام استپ‌وی به پارس خودرو آمدند و کراس‌اور CS35 را به حاشیه کشاندند. البته بخت، نه با رنوی فرانسه یار بود و نه با چانگان چین، چراکه در اوایل سال 1397 و با خروج ناگهانی ترامپ از توافق برجام، تحریم‌های صنعت خودرو مجددا شروع شد و هر دوی این برندها از بازار ایران رفتند. 

بعد از رفتن چانگان از ایران، دیگر هیچ خبری از این برند نداشتیم تا آنکه در زمستان 1399، شرکت خودروسازی فردا موتور، دست به کار شد و چانگان آلسوین (بررسی خودرو اف ام سی 511) را به ایران آورد و در سال 1400 نیز فروش آنرا آغاز کرد. البته شرکت فردا موتور، با تغییر نام و لوگوی چانگان، همانند سایر خودروسازی خصوصی کشورمان، توانست راه‌حل جدیدی برای ادامه همکاری با چینی‌ها پیدا کند. اما حالا که فردا موتور، موفق به انجام این کار شده، چرا سایپا، که اولین و مهم‌ترین شریک تجاری چانگان در ایران است، این کار را تکرار نکند؟

سایپا هرچند که واکنش دیرهنگامی به این ماجراها داشت اما آقای تیموری، مدیرعامل این شرکت، در اوایل تابستان 1401 رسما تایید کرد که تولید دو محصول چانگان در مدل‌های 2022 بزودی در سایپا آغاز می‌شود. یکی از این خودروها، کراس‌اور مدرن یونیتی (بررسی خودرو چانگان UNI-T) است و دیگری هم نسل جدید CS35 است که با نامی جدید و البته با ظاهری متحول شده و جذاب، پا به کشورمان گذاشته است.

آن CS35هایی که در سایپا کاشان مونتاژ می‌شدند، از نسل اول این خودرو بود و محصول سال 2012 محسوب می‌شد. البته قرار بود که نسل دوم این خودرو، یعنی چانگان CS35 مدل 2018 نیز به ایران بیاید ولی آنقدر آمدنش به تعویق افتاد که چانگان در سال 2021، فیس‌لیفت نسل دوم را هم معرفی نمود. البته این تعویق، نهایتا به نفع سایپا تمام شد چراکه به جای مدل 2018 حالا به سراغ مدل‌های 2021 و 2022 این خودرو رفته است.

اما قبل از آنکه به معرفی این محصول جدید سایپا بپردازیم، باید نکته‌ای را درباره نامگذاری این خودرو، یادآوری کنیم. وقتی نسل دوم چانگان CS35 در سال 2018 به بازار چین آمد، چانگان برای آنکه نشان دهد همه چیز این خودرو را تغییر داده است، نامش را CS35 Plus یا CS35 پلاس گذاشت و دیگر از نام CS35 استفاده نکرد.

عکس ماشین چانگان cs35 پلاس سایپا
دو نسخه متفاوت از چانگان CS35 پلاس

ولی نکته اینجاست که چانگان CS35 پلاس در بازار چین، هم‌اکنون در دو نسخه مختلف قابل خریداری است؛ طوری که هم چهره متفاوتی دارند و هم قوای محرکه آنها، یکسان نیست. اما خبر خوب اینکه سایپا، نسخه مدرن‌تر و قوی‌تر این خودرو را برای بازار ایران درنظر گرفته است.

برای مشتریان چینی، فیس‌لیفت 2021 چانگان CS35 پلاس، از اوایل بهار 1400 قابل خریداری بود می‌توان آنرا در خیابان‌های چین مشاهده کرد.

ماشین چانگان سی اس 35 پلاس
چانگان cs35 پلاس سایپا

چانگان CS35 پلاس 2021، نسبت به مدل 2018 خود، چه در نمای بیرونی و چه در نمای داخلی، تفاوت‌های ظاهری زیادی را تجربه کرده. این تفاوت‌ها به حدی زیاد است که چانگان حتی می‌توانست آنرا در قالب نسل سومش به بازار چین بیاورد ولی این کار نکرد. البته باید این را هم اعتراف کنیم که مدل 2021 از چانگان CS35 پلاس، یک کپی برابر اصل از چانگان CS55 پلاس 2021 است. پس بهتر است که CS35 پلاس را، نسخه کنسروشده‌ای از CS55 پلاس بدانیم!

وجود جلوپنجره‌ای بزرگ، در کنار چراغ‌هایی که چانگان، طراحی آنرا به «دم نهنگ» یا Whale-tail نامیده، تنها برای اسپرت‌نشان دادن چهره خودرو نیست. بلکه به این معناست که چانگان، حالا مشتریان جوان‌تر را هم هدف قرار داده است. تناسب جالب طراحی چراغ‌های جلو با ورودی هوای سه تکه سپر، چراغ سرتاسری عقب، خروجی‌های اگزوز در طرفین سپر عقب و نهایتا اضافه‌شدن تریم قرمز رنگ به بدنه، از مهم‌ترین ویژگی‌های CS35 پلاس 2021 است.

خودرو چانگان cs35 پلاس سایپا
کابین چانگان cs35 پلاس سایپا

خاطرتان هست که گفتیم CS35 پلاس را براساس CS55 پلاس طراحی کرده‌اند؟ اگر درون کابین این خودرو بنشینید، شما هم به این موضوع اذعان خواهید کرد چراکه طراحی آن کاملا از CS55 الهام گرفته شده. چانگان از فرمان اسپرت و ‌دی‌کات استفاده کرده، صفحه کیلومتر آنالوگ را هم کاملا حذف کرده و جایش، نمایشگر 9 اینچی رنگی گذاشته است. در قسمت میانی داشبورد نیز مانیتور جدید 10.25 اینچی به چشم می‌خورد. کنسول وسط هم دقیقا همان کنسولی است که قبلا در CS55 پلاس دیده بودیم.

نسل جدید چانگان cs35
نسل جدید چانگان سی اس 35 سایپا

چانگان همچنین تغییرات مختصری در امکانات CS35 پلاس 2021 داده است؛ مثلا پاور ویندوز حالا بصورت استاندارد در اختیار مشتریان قرار گرفته. ضمن اینکه خودرو به سنسور باران مجهز شده و با تشخیص باران، علاوه بر فعال شدن برف‌پاک‌کن‌ها، تمامی شیشه‌ها را بصورت خودکار، می‌بندد. درب صندوق خودرو نیز به جک برقی مجهز شده و با ریموت خودرو، امکان بازوبستن دارد. همچنین در تیپ‌های گران‌تر این خودرو، امکان سفارش سیستم تشخیص صدا (برای اولین‌بار)، فراهم شده است. اما اینکه خودروی مونتاژی سایپا، دارای چه امکاناتی است، سوالی است که جواب آن در آینده‌ای نزدیک مشخص خواهد شد.

خریداران چینی چانگان CS35 پلاس، می‌توانند یا موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی را سفارش دهند یا اینکه می‌توانند موتور توربوشارژ 1.4 لیتری را انتخاب کنند. خوشبختانه در بازار ایران، شرکت سایپا، نسخه توربوشارژ CS35 پلاس را به کشورمان آورده که مشخصاتش را در جدول زیر، مشاهده می‌کنید:

کد موتورJL473ZQ9
نوع موتور1.4 لیتری توربو GDI
حداکثر قدرت155 اسب بخار
حداکثر گشتاور255 نیوتن متر
گیربکسدوکلاچه اتومات
مصرف سوخت7.6 لیتر
حجم باک53 لیتر
وزن خالص1390 کیلوگرم

*اطلاعات فوق، از سایت خودروساز گردآوری شده است.

چانگان CS35 پلاس سایپا، رقیبان تازه نفسی در بازار ایران دارد. اولین رقیب مستقیمش، هایما اس5 گیربکس جدید از شرکت ایران خودروست. دومین رقیبش را باید نسل جدید ایکس 22 از شرکت مدیران خودرو بدانیم؛ X22 جدید نیز همانند CS35 پلاس، تغییراتی انقلابی را در ظاهر و باطنش تجربه کرده است.

  • بررسی خودرو ریرا
  • بررسی خودرو سایپا آریا
  • بررسی خودرو هایما S5
  • بررسی خودرو ام وی ام X22 پرو

اما علاوه بر این دو خودرو، کراس‌اورهای ملی ایران خودرو و سایپا نیز می‌توانند رقیب خوبی برای این چانگان باشند. شرکت ایران خودرو با معرفی نسخه نهایی K125 با نام ریرا و شرکت سایپا نیز با معرفی اولین کراس‌اور خود با نام آریا، می‌خواهند سهم زیادی در بازار کراس‌اورهای کوچک ایران، داشته باشند. 


برای اطلاع از آخرین اخبار چانگان در ایران و همچنین جهت مشاهده شرایط فروش فوری چانگان و پیش فروش چانگان، مقاله شرایط فروش چانگان را مطالعه کنید. در لینک خرید چانگان نیز می‌توانید جدیدترین آگهی‌های خودرو چانگان را در سراسر کشورمان، مشاهده کنید.

جدیدترین و به روزترین خبرها از شرکت سایپا، مانند شرایط فروش محصولات سایپا، قیمت جدید خودروهای سایپا، اخبار پیش فروش سایپا، اخبار فروش فوق العاده سایپا، اخبار فروش محصولات سایپا در بورس و … را در مطالب منتخب زیر مطالعه کنید:

  • ثبت نام محصولات سایپا (طرح‌ عادی)
  • ثبت نام خودرو فرسوده سایپا (طرح‌ نوسازی خودرو)
  • ثبت نام سایپا برای مادران فرزند دوم (طرح‌ جوانی جمعیت)
  • ثبت نام کامیون سایپا دیزل (طرح خودروهای سنگین)

نمایش بیشتر

خبر خوان همفکری

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا