معرفی نیسان لیف 2026

پس از کاهش فروش، ضررهای سنگین و شکست مذاکرات ادغام با هوندا، نیسان در وضعیت بسیار بدی قرار دارد. این خودروساز ژاپنی سعی دارد با کارهای گوناگون، خود را از ورطه سقوط بیرون بیاورد. عرضه نسل جدید نیسان لیف در قالب کراساور هم میتواند یک شانس دوباره باشد.
نسل سوم نیسان لیف از یک هاچبک به کراساور کوپه، تغییر هویت داده است. در زمان رونمایی این خودرو اعلام شد که نیسان لیف از پاییز 2025 و ابتدا در ایالات متحده به فروش میرسد.
بسته به بازار هدف، نیسان لیف 2026 به دریچههای فعال جلوپنجره، دستگیرههای مخفی شونده و سطح صاف بخش زیرین بدنه، مجهز خواهد شد.
یکی از نکات جالب طراحی نسل جدید نیسان لیف میتواند ضریب آئرودینامیک 0.26 بدنه در مدل بازار آمریکا و 0.25 در مدل اروپایی باشد که به علت تفاوت در طراحی رینگها و آینههای جانبی حاصل شده است. هرچند عدد 0.25 هم نسبت به رقم 0.22 مربوط به تسلا مدل Y چندان جالب توجه نیست، اما از عدد 0.26 هیولای سوپراسپرت نیسان یعنی GT-R هم بهتر است.

پس از قرار گرفتن تصاویر نیسان لیف در وب سایت نمایندگی آمریکا، حالا میتوان تیپ های گوناگون این خودرو را نیز مشاهده کرد. بنابر اعلام رسمی، نیسان لیف در چهار تیپ در آمریکا عرضه خواهد شد.
نوار نورانی بین چراغهای جلو و چراغهای عقب روی در صندوق با طرح 3 بعدی تنها در تیپ پلاتینیوم + وجود دارد. این درحالی است که در سایر تیپها، هریک از چراغهای عقب که روی گلگیر قرار دارد، تنها دو نوار LED افقی را در خود جای میدهد. غیر از این باید به ریل سقفی و رینگهای 19 اینچ تیپ پلاتینیوم + اشاره کرد، درحالیکه در سایر تیپها، سایز رینگها به 18 اینچ کاهش مییابد و از ریل سقفی هم خبری نیست. در کلیه تیپهای بازار آمریکا، در صندوق با رنگ مشکی تزئین میشود.
نیسان لیف به صورت استاندارد به تهویه مطبوع، دوربین 360، کروز کنترل تطبیقی، ترمز خودکار و دستیار حفظ حرکت بین خطوط مجهز است. در کابین تیپهای S و S+ میتوان دو نمایشگر 12.3 اینچ را مشاهده کرد، اما در تیپ SV+، ابعاد نمایشگرها به 14.3 اینچ افزایش مییابد و شارژر بیسیم هم اضافه میشود.

تیپ پلاتینیوم +، موارد دیگری شامل در صندوق برقی، سیستم صوتی Bose با 10 بلندگو، نمایشگر مجازی روی شیشه، گرمکن فرمان و سقف پانوراما با قابلیت تغییر شفافیت شیشه را نیز به همراه دارد.
از دیگر امکانات رفاهی نیسان لیف 2026 میتوان به سقف پانوراما برقی با قابلیت تغییر شفافیت و روکش ضد اشعه مادون قرمز شیشه اشاره کرد. این فناوری نه چندان جدید که قبلا در محصولات مرسدس بنز یا فولکس واگن ID.7 دیده شده است، در نیسان لیف 2026 به صورت سفارشی نصب خواهد شد.
نیسان لیف 2026 براساس پلتفرم CMF-EV یا همان AmpR Medium مشترک با نیسان آریا و رنو مگان E-Tech شکل گرفته است.
نسل جدید نیسان لیف به عنوان نخستین محصول برقی نیسان سازگار با درگاه شارژ NACS، به شبکه شارژ سریع تسلا در آمریکا دسترسی خواهد داشت. بنابر اعلام قائم مقام بخش استراتژی محصول نیسان، برد حرکتی نیسان لیف جدید بین 300 تا 500 کیلومتر خواهد بود. درحالیکه با اتصال باتری در مدت 14 دقیقه به شارژ سریع، نیروی لازم برای پیمایش 250 کیومتر فراهم خواهد شد. البته معلوم نیست که این اعداد برمبنای کدام استاندارد اعلام شده است.

کاهش 10 درصدی ابعاد موتور به افزایش فضا برای سیستم تهویه منجر میشود، درحالیکه تغییر تعلیق عقب از میل پیچشی به چند-اتصالی هم راحتی سواری را افزایش خواهد داد.
نیسان همچنین از شعاع گردش 5.2 متری لیف 2026 با وجود رینگهای 19 اینچ، افزایش 66 درصدی استحکام بدنه، تغییر خنککننده باتری از هوا-خنک به مایع-خنک و همچنین کاهش سروصدای پیشرانه خبر داده است، به نحوی که در سرعت 50 کیلومتر برساعت، صدای کابین 2 دسبیل کمتر از قبل خواهد بود.
بنابر خبرها، نیسان لیف 2026 تا قبل از پایان 2025 وارد بازار میشود. عرضه لیف 2026 تنها برنامه نیسان برای بهبود اوضاع نیست. خودروساز ژاپنی امیدوار است که با معرفی نسل جدید سنترا و روگ، اخراج 20 هزار نفر از کارکنان، تعطیلی 7 سایت تولیدی، قطع تولید شش پلتفرم و حتی فروش دفتر مرکزی در شهر یوکوهاما، بتواند اوضاع خود را سر و سامان بدهد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.