میتسوبیشی دستینیتور؛ زاده اندونزی برای بازار جهانی

شرکت میتسوبیشی در اندونزی از یک مدل جدید رونمایی کرده است. دستینیتور براساس کانسپت DST شکل گرفته و برای عرضه در بازار جنوب شرقی آسیا، آفریقا، آمریکای جنوبی و خاورمیانه آماده شده است.
به نظر میرسد که خودروساز ژاپنی با انتخاب نام Destinator، قصد دارد ضمن تاکید بر قابلیتهای بیراههنوردی محصول جدید، به انتخاب مسیرهای جدید برای بهبود آینده خود هم اشاره کند. میتسوبیشی دستینیتور هفته آینده در نمایشگاه GIIAS 2025 اندونزی رونمایی خواهد شد. این خودرو در اندونزی تولید و از آنجا به سایر کشورها صادر میشود.
طراحی بدنه میتسوبیشی دستینیتور از زبان طراحی جدید این برند پیروی میکند، که قبلا در مدل کوچکتر ایکس فورس مشاهده کردیم. جلوپنجره مستطیلی با اجزای لانه زنبوری، فرم T-شکل چراغهای جلو و عقب و حجمپردازی روی گلگیرها و در صندوق، از مهمترین ویژگیهای این مدل بهشمار میآید. برخلاف مدل کانسپت، در نسخه نهایی از دوربینهای جانبی و دستگیرههای مخفیشونده خبری نیست.

ابعاد بدنه میتسوبیشی دستینیتور در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.68، 1.84، 1.78 و 2.815 متر اعلام شده است. این خودرو با 214 میلیمتر فاصله کف از سطح زمین و زوایای ورود و خروج 21 و 25.5 درجه، روی رینگهای 18 اینچ استوار میشود.
در فضای داخلی دستینیتور با طرحی ساده و شبیه به میتسوبیشی ایکسفورس روبرو هستیم، که همچون برادر کوچکتر، صفحه نشاندهنده 8 اینچ و نمایشگر لمسی 12.3 اینچ را به همراه دارد. علاوه بر اینها باید به محفظه کشویی زیر صندلی راننده و محفظه لوازم ردیف سوم همراه با درگاه USB، اشاره کرد. صندلیهای ردیف دوم و سوم به نسبت 40:20:40 خم میشوند تا سطحی صاف پدیدار شود.
از تجهیزات رفاهی میتسوبیشی دستینیتور میتوان به سقف پانوراما، نورپردازی داخلی فعال، میزهای تاشو در پشت صندلیهای جلو، سیستم صوتی پرمیوم یاماها، دوربین 360، شش کیسه هوا، کروزکنترل تطبیقی، هشدار پایش نقاط کور امکان انتخاب 5 حالت رانندگی و هشدار گردش به طرفین، اشاره کرد.

میتسوبیشی دستینیتور به پیشرانه 1.5 لیتر توربوشارژ با 163 اسببخار قدرت و 250 نیوتنمتر گشتاور مجهز شده است. بسته به بازار هدف، این خودرو به گیربکس CVT یا خودکار مجهز میشود، که در هر دو حالت، خروجی را به محور جلو انتقال میدهد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.