آشنایی اولیه با مرسدس CLA مدل 2026
با گذشت یک سال پس از نمایش کانسپت CLA Class به عنوان پیشنمایشی از نسل آینده مرسدس بنز CLA، اکنون این خودرو به عنوان ارزانترین سدان از برند پرمیوم آلمانی برای ورود به بازار آماده میشود.
در جریان 39 اُمین دوره از جشنواره d’Hyères در جنوب فرانسه، نمونه اولیه از سومین نسل مرسدس بنز CLA به معرض نمایش درآمده است. مرسدس اعتقاد دارد که CLA در رده خودروهای کوپه قرار میگیرد.
مرسدس قصد دارد CLA را به عنوان تنها سدان اقتصادی ساخت خود عرضه کند، چرا که A کلاس سدان دیگر تولید نخواهد شد. سال گذشته و در کنار نسل جدید GLA و GLB، کانسپت CLA شوتینگ بریک هم به نمایش درآمد بنابراین نسخه استیشن واگن CLA هم تولید خواهد شد.
نسل جدید CLA با مدل 2026 در ایالات متحده عرضه خواهد شد. این خودرو با آئودی A3 سدان و نسل جدید ب ام و سری 2 گرن کوپه به رقابت میپردازد.
فرم گنبدی سقف با اتصال خمیده به در صندوق، بر جای خود باقیمانده است. این مورد میتواند برادر بزرگتر CLA یعنی CLS را به یاد بیاورد، خودرویی که در سال 2023 برای همیشه از خط تولید کنار رفت.
با کمی دقت در تصاویر میتوان وجود دریچه سوختگیری در دو طرف بدنه CLA جدید را تشخیص داد. هنوز معلوم نیست که با یک خودروی پلاگین هیبرید طرف هستیم، یا اینکه مرسدس تصمیم گرفته است که CLA برقی را به دو درگاه شارژ مجهز کند. فراموش نکنید که زیرساخت نسل جدید مرسدس CLA یعنی پلتفرم ماژولار MMA، از پیشرانه درونسوز و همچنین موتور برقی پشتیبانی میکند، پس احتمال دارد که هر دو نسخه از این خودرو تولید شود.
البته با دقت بیشتر به بدنه پوشیده از روکش استتاری نسل جدید CLA، به نظر میرسد که با یک خودروی کاملا برقی مواجه هستیم، مخصوصا که از خروجی اگزوز هم خبری نیست.
فرم کلی بدنه به کانسپت CLA Class وفادار است. این خودروی مفهومی که در سپتامبر 2023 در نمایشگاه IAA آلمان به نمایش درآمد، به فناوری برگرفته از ویژن EQXX مجهز بود و نمایشگر سرتاسری داشبورد و برد حرکتی 466 کیلومتر را ارائه میکرد. به لطف ساختار 800 ولتی، نیروی لازم برای پیمایش 400 کیلومتر با این خودرو فقط در 15 دقیقه تامین میشد. از دو مجموعه باتری آب-خنک نصب شده در کانسپت CLA Class، یکی با ترکیب لیتیوم-یون فسفات و دیگری با ترکیب آنودی سیلیکون-اکسید ساخته شده است، تا چگالی انرژی بهتری ارائه کند.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.