جدید ترین اخبار ورزشی روز دنیا از قوی ترین منابع خبری

جدیدترین اخبار ورزشی
خودرو

بررسی سایپا کوییک S با استاندارد 85 گانه

مهر 1403: با اعلام شرکت سایپا، قیمت کوییک S استاندارد 85گانه در پاییز امسال، با افزایش چندمیلیون تومانی، همراه شده است:

تغییرات قیمت کوییک اس سایپا
مدل خودرواستاندارد 85گانه
آبان 1402287,966,000
بهمن 1402294,504,000
خرداد 1403298,884,000
مهر 1403305,025,000

*قیمت‌ها برحسب تومان است.

آبان 1402: همزمان با صدور دعوتنامه‌های سایپا، قیمت مدل‌های جدید کوییک S نیز از تاریخ هشتم آبانماه، مطابق جدول زیر مشخص شده است:

قیمت انواع کوییک اس سایپا
مدلقیمت پایهقیمت نهایی
کوییک S تیپ DA236.872281.592
کوییک S با استاندارد 85گانه242.342287.966

*قیمت‌ها برحسب میلیون تومان است.

توجه داشته باشید که کوییک S با استاندارد 85گانه، همان کوییک S تیپ DA است که علاوه بر چراغ دی‌لایت و اتولایت، به سنسور فشار باد تایر (TPMS) و سیستم کنترل پایداری (ESC) نیز تجهیز شده است.

شهریور 1402: اگر پیگیر اخبار خودرو باشید، حتما در جریان هستید که سازمان ملی استاندارد، خودروسازان را از تابستان 1402 مجبور کرد تا برخی از تجهیزات ایمنی را الزاما روی محصولات‌شان قرار دهند. شرکت سایپا نیز در همین راستا، تغییراتی در امکانات کوییک S داد و به این ترتیب، تیپ DA خلق شد. اما باید بدانید که کوییک اس تیپ DA در دو نسخه مختلف در بازار کشورمان وجود دارد!

سری اول کوییک S تیپ DA، که تولیدش از اوایل تابستان 1402 آغاز شد، فقط 2 آپشن جدید دارد که یکی «سنسور نور» یا همان چراغ اتولایت است و دیگری نیز «سنسور باد تایر» یا TPMS.

اما سری دوم کوییک S تیپ DA که تولیدش از نیمه شهریورماه 1402 آغاز شده، علاوه بر این آپشن‌ها، دو ویژگی کاملا جدید دیگر نیز دارد: «سیستم کنترل پایداری» یا TCS که قابلیت خاموشن شدن هم دارد و همچنین «سیستم کمکی حرکت در سربالایی» یا HSA که همواره فعال است.

متاسفانه فرمان دی‌کات، در همه نسخه‌های تحویلی کوییک اس تیپ DA وجود ندارد و کاملا وابسته به شانس مشتریان است! همچنین سیستم مالتی مدیا (شامل دوربین عقب+مانیتور 7 اینچ+نویگیشن) به همراه سیستم ضدسرقت پیشرفته (ردیاب)، روکش چرم صندلی‌ها و سینی زیر موتور نیز بصورت سفارشی قابل نصب هستند. دکمه‌های کنترلی روی فرمان نیز فقط در کوییک‌هایی که فرمان دی‌کات دارند، قابل سفارش خواهد بود.

فروردین 1402: شرکت خودروسازی سایپا، از ابتدای سال جاری، قیمت کوییک اس را افزایش داده است. درحالیکه قیمت کوییک S سایپا، در زمستان 1401 حدود 184.8 میلیون تومان تعیین شده بود، اما از ابتدای بهار 1402، قیمت این خودرو افزایش 83 میلیونی را تجربه کرده و به قیمت جدید 268.1 میلیون تومان رسیده است.

زمانقیمت خام کارخانهقیمت فروش نهایی
زمستان 1401159 میلیون و 698 هزارتومان184 میلیون 662 هزارتومان
بهار 1402225 میلیون و 400 هزارتومان268 میلیون و 194 هزارتومان

*تفاوت قیمت قدیم و قیمت جدید سایپا کوییک اس.

مرداد 1401: هدف‌گذاری گروه سایپا از اواخر سال گذشته، تکمیل تمامی خودروهای ناقص بوده و اکنون در سال جاری، اولویت اولیه خود را بر اتمام خودروهای ناقص کوییک اس گذاشته و این شرکت قبل از  تعطیلات تابستانی به این مهم دست یافت. سایپا با وجود مشکلات تامین نشدن بعضی از قطعات، خصوصا ECU، از سوی شركت داخلی طرف قرارداد با مگاموتور، توانست در سال جاری علاوه بر تکمیل همه خودروهای ناقص کوییک اس، به موازات با تیراژ محدود، تولید کند كه پيامد آن تحويل بيش از 3500 دستگاه خودرو كوييک اس از ابتدای سال به مشتريان است.

لازم به ذکر است که برنامه بعدی سایپا افزایش تولید این محصول استراتژیک با برنامه‌ای افزایشی بوده که در ادامه با بهبود روند تامین، تيراژ تولید روزانه و تحويل به مشتری افزايش خواهد يافت.ناگفته نماند که جهت رضایت‌مندی مشتریان محترم، برای آن دسته از تعهدات خودروی کوییک اس که موعد تحویل خودرو با تاخیر مواجه بوده است، خودرو کوییک پیشنهاد شده تا در صورت تمایل نسبت به اجرای تبدیل اقدام و بلافاصله خودرو مشتری تخصیص شود.

شهریور 1400: براساس جدیدترین گزارش ارزشیابی کیفی خودرو، محصول جدید سایپا کوییک S توانسته در مردادماه 1400 و در اولین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت، به 4 ستاره کیفی دست پیدا کند.

پیش از این نیز خودرو کوییک معمولی به 4 ستاره کیفی رسیده بود اما کوییک R همچنان در سطح 3 ستاره کیفی باقیمانده است.

فروردین 1400: بعد از مدت‌ها انتظار و بعد از سپری شدن چندین مرحله از پیش فروش سایپا برای خودروی کوییک جدید، حالا این شرکت برای نخستین‌بار دست به انتشار اطلاعات و تصاویر تیپ‌های S و G کوییک فیس‌لیفت زده است.

»» کاتالوگ رسمی کوییک اس و جی (PDF) ««

همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده می‌کنید، تیپ کوییک G در کنسول مرکزی و همچنین در مجموعه صفحه کیلومتر، تفاوت زیادی با تیپ کوییک S دارد.

طبق اطلاعات رسمی سایپا که در فروردین‌ماه 1400 منتشر شده، تفاوت تیپ‌های کوییک جدید در ویژگی‌های زیر است:

تیپ خودروکوییک Sکوییک G
مانیتور لمسیxدارد
دوربین عقبxدارد
نویگیشنxدارد
کنترل صدا روی فرمانxدارد
روکش چرم صندلیxدارد
سنسور باد تایرxدارد
چراغ اتولایتxدارد
شیشه دودی عقبxدارد
رینگ آلومینیومیxدارد

*اطلاعات فوق از سایت خودروسازی سایپا گردآوری شده است.

بهمن 99 | سایپا کوییک S، در واقع نسخه فیس‌لیفت کوییک معمولی است و لحاظ طراحی و سطح تجهیزات، یک پله بالاتر از کوییک آر قرار می‌گیرد. در قسمت بیرونی خودرو، مهم‌ترین تغییری که در کوییک اس رخ داده، جلوپنجره و سپر جدید جلوست. اما جزییات دیگری مانند چراغ‌ها، رینگ‌ها و سپر عقب، بدون تغییر باقی مانده‌اند. در تصویر زیر، تفاوت چهره کوییک اس و کوییک معمولی را به خوبی مشاهده می‌کنید.

به محض ورود به کابین کوییک است، اولین نکته که جلب توجه می‌کند، تغییر طراحی در پنل دکمه‌های سمت چپ فرمان است. همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده می‌کنید، دکمه‌های زیر در این پنل به چشم می‌خورد:

  • تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو،
  • برف پاک کن عقب،
  • آب‌پاش برف پاک کن عقب،
  • قفل شیشه‌های عقب،
  • صندوق پران.

البته در تیپ‌های گرانتر کوییک نیوفیس، مانند تیپ کوییک G و همچنین تیپ کوییک اتومات جدید، باید شاهد اضافه‌شدن 3 دکمه‌ دیگر نیز به پنل فوق باشیم. این دکمه‌ها عبارتند از:

  • سنسور نور (اتولایت)،
  • فعال سازی کروز کنترل،
  • محدودکننده سرعت (اسپید لیمیتر)،

دومین نکته‌ جدیدی که در کابین کوییک اس خودنمایی می‌کند، تغییر صفحه کیلومتر است که دقیقا مشابه ساینا اس طراحی شده و ویژگی‌هایی مانند کامپیوتر سفری، نشانگر سنسور عقب، نشانگر وضعیت تعویض دنده و … وجود دارد. البته بازهم باید یادآوری کنیم که در تیپ‌های گران‌تر کوییک نیوفیس، ویژگی‌هایی دیگری مانند نشانگر کنترل پایداری، نشانگر سنسور باد تایر و نشانگر سنسور نور (اتولایت) نیز به صفحه کیلومتر اضافه خواهند شد.

سومین نکته جدیدی که در کابین کوییک اس، جلب توجه می‌کند، تغییر غربیلک فرمان بوده و بهتر است بگوییم که همان غربیلک فرمان کوییک اتومات پلاس، حالا در کابین کوییک اس دنده‌ای هم دیده می‌شود. دقیقا همین نوع فرمان دی‌کات، قبلا نیز در کوییک آر و ساینا اس هم استفاده شده بود.

همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده می‌کنید، فرمان کوییک اس، فاقد دکمه‌های کنترلی (برای تنظیم سیستم صوتی و بلوتوث) بوده چراکه سایپا از این دکمه‌ها، فقط در تیپ‌های گران‌تر کوییک نیوفیس استفاده کرده است.

در قسمت فنی، متاسفانه باید بگوییم که سایپا نتوانسته موتور M15GSI ساخت مگا موتور را به تولیدانبوه برساند. این یعنی سری اول کوییک نیوفیس، با همان موتور M15 کوییک معمولی تحویل خریداران شده ولی با این تفاوت که به دریچه گاز برقی مجهز است. اما در نیمه اول سال 1400، سایپا قول داده تا موتور M15GSI جدیدش را، هم روی کوییک اس و هم روی ساینا اس، نصب کند.

موتور M15GSI که قرار است در سایپا اطلس نیز بکار گرفته شود، استاندارد آلایندگی یورو5 (قابل ارتقا به یورو6) دارد و چندین ارتقای مهم در آن صورت گرفته است مانند: اضافه شدن سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ و سیستم جرقه‌زنی جدید.

این تغییرات مختصر اما مفید، باعث شده تا قدرت این موتور به محدوده 90 تا 94 اسب بخار و گشتاور تولیدی‌اش نیز به محدوده 135 تا 138 نیوتن متر برسد. همانطور که گفتیم، متاسفانه سری اول تعهدات کوییک اس و ساینا اس، بدون موتور M15GSI بدست خریداران می‌رسد.

تیر 99 | هم اکنون نسخه اولیه آن با نام کوییک S به مرحله تولید آزمایشی رسیده و احتمالا در تابستان امسال نیز، تولیدانبوهش شروع می‌شود. بعد از پروژه‌های جدید سایپا مانند سایپا شاهین، تیبا 2 پلاس، ساینا S و پراید 151 پلاس، حالا باید کوییک S را پنجمین محصول جدید سایپا بدانیم که در سال 99 راهی بازار می‌شود.

از یک طرف می‌دانیم که سایپا در تهیه و تامین گیربکس اتومات برای محصولاتش با مشکلات جدی روبروست. از طرف دیگر می‌دانیم که هم کابین کوییک اتومات و هم کابین ساینا اتومات، اندکی با نسخه دنده‌ای آنها متفاوت است. حال اگر این دو موضوع را کنار هم قرار دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که سایپا می‌خواهد کابین «کوییک S» را به تقلید از کابین «کوییک اتومات» بسازد؛ یعنی دقیقا شبیه همان کاری که سایپا برای «ساینا S» هم انجام داده است.

پس با این اوصاف، در کوییک S جدید (که قطعا دنده ای است، نه اتومات!)، علاوه بر تغییر احتمالی سپرها و شاید هم گرافیک چراغ ها، باید منتظر دیدن فرمان دی‌کات به همراه سیستم مولتی مدیا (با نویگیشن، مانیتور لمسی و دوربین عقب) و همچنین صفحه کیلومتری جدید نیز باشیم.

البته بعید نیست که سایپا از سایر آپشن های «کوییک اتومات پلاس» برای کوییک جدید نیز استفاده کند؛ آپشن هایی مثل دکمه های کنترلی فرمان، سنسور فشار باد تایر، بلوتوث و حتی کیلس استارتر. 

فیس لیفت جدید کوییک قرار است در دو نسخه کوییک S یا تیپ پایه و کوییک G یا تیپ فول، به بازار بیاید و احتمالا در سال 1400 با سقف دو رنگ (مدل R) نیز قابل خریداری خواهد بود.


اگر به دنبال مشخصات فنی خودرو کوییک، تفاوت انواع کوییک سایپا و تست خودروهای کوییک هستید، توصیه می‌کنیم که مطالب خواندنی زیر را از دست ندهید:

  • تست خودرو کوییک اتوماتیک
  • تست خودرو کوییک R دنده ای
  • بررسی خودرو کوییک R پلاس اتومات
  • بررسی خودرو کوییک S اسپرت
  • بررسی خودرو کوییک SR دو رنگ
  • بررسی خودرو کوییک GX دنده ای

همچنین در صورتیکه مالک خودرو کوییک هستید، احتمالا مطالب زیر نیز برای‌تان جالب خواهد بود:

  • مشخصات فنی کوییک
  • دفترچه راهنمای کوییک
  • قیمت لوازم یدکی کوییک
  • قیمت دیسک و صفحه کلاچ کوییک

چگونگی ثبت نام در سامانه فروش یکپارچه خودرو وزارت صمت، شرایط خرید خودرو از سامانه یکپارچه فروش خودرو، ادرس سایت سامانه تخصیص خودرو و سایت فروش ایرانی کار را در مقاله سامانه یکپارچه خودرو مطالعه کنید.

نمایش بیشتر

خبر خوان همفکری

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ایران و جذب ۱۵میلیون گردشگر/ ارزآوری گردشگری بیشتر از نفت!