معرفی پورشه 911 GT3 مدل 2025
شرکت پورشه به مناسبت 25 سالگی نماد مدرن خود، از 911GT3 مدل 2025 رونمایی کرده است. این نسخه در واقع یک به روزرسانی ملایم نسبت به مدل قبلی محسوب میشود و نسل 992.2 است.
قیمت پایه آن 224,495 دلار است که نسبت به قیمت 171,500 دلاری مدل سال 2023، با افزایش زیادی همراه بوده است.
در این نسخه، عنصر اصلی، یعنی پیشرانه شش سیلندر تخت 4 لیتری حفظ شده است. به این پیشرانه سیستم هیبریدی نیز اضافه شده، اما موتور اصلی احتراقی و سوخت آن نیز همچنان بنزینی است.
اضافه شدن این سیستم هیبرید، به دلیل قوانین سخت آلایندگی است که خودرو باید حتما آنها را پاس کند. این موتور اکنون دو فیلتر ذرات گلخانهای و چهار مبدل کاتالیست دارد. بنابراین برای حفظ قدرت و توان پیشرانه تنفس طبیعی، میل بادامکهای ارتقایافته GT3 RS، بدنه دریچه گاز جدید، خنککننده روغن جدید و سرسیلندرهای اصلاحشده اضافه شده است.
انتقال نیرو نیز توسط گیربکس شش سرعته دستی و یا هفت سرعته اتوماتیک انجام میشود. اما گیربکس دنده دستی اکنون محرک نهایی کوتاهتری دارد تا واکنشش سریعتر باشد.
پورشه میگوید که GT3 در سبکترین حالت خود بوده و 1420 کیلوگرم وزن دارد.
برای سیستم تعلیق جلو نیز پورشه از ترفندهایی استفاده کرده که از GT3 RS بر گرفته شدهاند. اکنون برخی از اتصالات تعلیق شکل ایروفویل پیدا کردهاند، که هم داونفورس جلو را افزایش میدهند و هم خنککنندگی ترمزها را بهبود میبخشند. نقطه اتصال جناقی پایینی هم پایینتر آمده است، که شیرجه زدن خودرو در هنگام ترمزگیری را کاهش میدهد درحالیکه چراغهای جدید جلو هم از لحاظ آیرودینامیکی بهتر عمل میکنند. پورشه همچنین برای متعادل کردن افزایش داونفورس جلو، کاور پیشرانه و دیفیوزر عقب را اصلاح کرده است.
تایرهای جدید در جلو از نوع 255/35ZR20 و در عقب از نوع 315/30ZR21 هستند. پورشه میگوید تایر جدید باعث بهبود عملکرد خودرو روی مسیرهای خیس میشود. علاوهبراین، تایرهای چسبندهتر و متمرکز بر پیست هم قابل سفارش خواهد بود.
پکیج Weissach که چند سالی است در مدلهای RS پورشه ارائه میشود، حالا برای GT3 هم در نظر گرفته شده است و سقف، آنتیرول بارها و قاب آینههای جانبی فیبر کربنی را به همراه دارد. با سفارش این پکیج همچنین امکان سفارش رینگهای منیزیومی هم فراهم خواهد شد.
پورشه نسخه تورینگ را نیز برای GT3 ارائه میدهد، که در آن بال عقب حذف شده است و یک پکیج Leichtbau نیز برای آن ارائه میشود که وزن را سبکتر کرده و در آن قطعات تعلیق فیبر کربنی پکیج Weissach، سقف فیبر کربنی همرنگ بدنه و رینگهای منیزیومی وجود دارد.
جزئیات و ویژگی کابین این مدل جدید، مشابه عناصر موجود در کابین 911 کررا است؛ اما استارت خودرو از حالت دکمهای به سوییچی تغییر یافته است. برای اولین بار در تاریخ پورشه، برای نسخه تورینگ میتوان صندلیهای ردیف عقب را نیز سفارش داد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.