معرفی RLM P39 40SE
شرکت بریتانیایی RML (RML Group) شهرت خود را به علت معرفی خودروهایی همچون نیسان جوک-آر و آستون مارتین ولکان به دست آورده است. اکنون با محصول جدید این شرکت یعنی P39 40th اسپشیال ادیشن روبرو هستیم، که براساس نسل 992.1 از پورشه 911 توربو S شکل گرفته است.
تنها 10 دستگاه RLM P39 40SE با قیمت 495 هزار پوند (تقریبا 643,722 دلار) به فروش میرسد. البته خودروی پایه یعنی پورشه 911 توربو S را باید جداگانه خریداری کنید.
خروجی پیشرانه 3.8 لیتری شش سیلندر توئین توربوشارژ پورشه 911 توربو S در RLM P39 40SE از 640 اسببخار قدرت و 800 نیوتنمتر گشتاور به 900 اسببخار قدرت و هزار نیوتنمتر گشتاور افزایش یافته است. این تغییر به لطف بهروز رسانی توربوشارژرها، نصب اینترکولرهای نیرومندتر، منیوفولد های بزرگتر و سیستم اگزوز اینکونل رخ داده است.
بنابر اعلام شرکت، P39 40SE مسیر پیست نوربورگ رینگ را در مدت 6 دقیقه و 45 ثانیه طی کرده که در مقایسه با پورشه 911 GT3 RS، زمان 4 ثانیه سریعتر است. شتاب صفر تا صد محصول RML نیز در مقایسه با مدل پایه، 0.2 ثانیه سریعتر شده در حالی که شتاب صفر تا 160 با 0.8 ثانیه کاهش به 4.5 ثانیه رسیده است. البته رقم حداکثر سرعت همان 330 کیلومتر برساعت باقی میماند.
علاوه بر افزایش فاصله بین محورها نسبت به 911 استاندارد، باید به بدنه فیبرکربن مشابه خودروهای لمان و البته پیشرانه نیرومند RLM P39 40SE اشاره کنیم.
علاوه بر افزایش 2.5 سانتیمتری فاصله بین محورها، بیرون زدگی جلو و عقب بدنه RLM P39 40SE نسبت به چرخها نیز 10 سانتیمتر افزایش یافته است، تا با خودرویی به مراتب بزرگتر از پورشه 911 مواجه باشیم. خریدار میتواند رنگ قرمز Ruby را برای بدنه این خودرو انتخاب کند.
قطعات فیبرکربنی بدنه با فرم آئرودینامیک، باعث ایجاد نیروی 662 و 923 کیلوگرم در سرعتهای 250 و 285 کیلومتر برساعت میشود. در حالت رانندگی Tour نیز ارتفاع خودرو و نرمی سیستم تعلیق افزایش مییابد.
در فضای کابین RLM P39 40SE میتوان صندلیهای اسپرت جدید با کمربند ایمنی چهارنقطهای را تشخیص داد. صندلیهای عقب نیز با میلههای حفاظتی جایگزین شده است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.