مدیر ادوبی میگوید هنرمندان برای موفقیت خود باید از هوش مصنوعی مولد استقبال کنند
مدیر بخش هوش مصنوعی مولد شرکت ادوبی میگوید هنرمندانی که از پذیرفتن هوش مصنوعی سر بازمیزنند، بدون استفاده از آن در این دنیای جدید موفق نخواهند شد. ادوبی اخیراً تمرکز ویژهای بر هوش مصنوعی مولد داشته و هفته گذشته نیز از چند ابزار هوش مصنوعی جدید برای تولید و ویرایش عکس رونمایی کرد.
«الکساندر کاستین»، مدیر هوش مصنوعی مولد ادوبی، در مصاحبه با ورج میگوید:
«ما نسخههای قدیمیتری از محصولاتمان را داریم که فاقد هوش مصنوعی مولد هستند اما استفاده از آنها را توصیه نمیکنم. هدف ما موفقیت مشتریان است و فکر میکنیم آنها برای موفقیت باید از این فناوری استقبال کنند.»
کاستین میگوید اطلاعی ندارد برنامهای برای عرضه محصولات فاقد هوش مصنوعی مولد برای کسانی که ترجیح میدهند کارها را دستی پیش ببرند یا مخالف جریان بازار هستند، در ادوبی جریان داشته باشد.
علاوهبر اکساندر کاستین، «دیوید وادوانی» (David Wadhwani)، مدیر بخش دیجیتال مدیا ادوبی، میگوید بعید است این شرکت بتواند افرادی را که مخالف هوش مصنوعی هستند، راضی کند. وادوانی با اذعان به اینکه برخی از هنرمندان آشکارا از رویه ادوبی درباره هوش مصنوعی مولد انتقاد کردهاند، گفت: «ما همیشه با اطمینان نوآوری کردهایم و به آنچه اینجا انجام میدهیم، اعتقاد داریم. مردم یا با این اعتقاد موافقاند یا آن را نمیپذیرند اما فکر میکنیم رویکرد ما مطمئناً در بلندمدت پیروز میشود.»
درحالحاضر ادوبی در موقعیت دشواری قرار گرفته اما بسیاری از مشتریان آن، بهویژه کسبوکارها و تیمهای بزرگ، تشنه قابلیتهای هوش مصنوعی هستند که میتواند بهرهوری را افزایش دهد، بسیاری از هنرمندان نیز صراحتاً از هوش مصنوعی متنفرند و از تأثیر این فناوری بر شغل و معیشت خود میترسند.
ادوبی میگوید قصد دارد هوش مصنوعی را طوی پیاده کند که به هنرمندان زمان بیشتری برای تمرکز روی خلاقیت بدهد؛ به همین دلیل این شرکت با کارآمدترکردن ابزارها و حذف کارهای خستهکننده، مانند تغییر اندازه عکس یا حذف اشیا، به هنرمندان زمان بیشتری برای کارهای مهمتر میدهد.