معرفی نسل جدید اشکودا کودیاک RS
برای مدتهای طولانی، شاسی بلندهای نیرومند فقط توسط برندهای پرمیوم عرضه میشد. اما با تغییر اوضاع بازار خودرو در سالهای اخیر، اکنون میتوان در سبد محصولات اشکودا نیز چنین خودرویی را پیدا کرد. نسل اول اشکودا کودیاک RS در سال 2020 و با پیشرانه توربودیزل معرفی شد. پس از به روز رسانی در سال 2021، اکنون نسل دوم اشکودا کودیاک RS همراه با پیشرانه 2 لیتری TSI گروه فولکس واگن عرضه شده است.
اشکودا کودیاک RS به عنوان تریم پرچمدار این خودرو، 261 اسببخار قدرت و 400 نیوتنمتر گشتاور از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژر خود به دست میآورد، که نسبت به نسل قبل، 20 اسببخار و 30 نیوتنمتر بیشتر است. نیروی این خودرو با اوکتاویا RS برابر، ولی گشتاور آن 30 نیوتنمتر بیشتر است که البته با توجه به وزن و ابعاد بزرگتر، طبیعی به نظر میرسد.
خروجی پیشرانه اشکودا کودیاک RS از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه خودکار به هر دو محور منتقل میشود.
شتاب صفر تا صد اشکودا کودیاک RS در دو نسخه 5 و 7 نفره به ترتیب 6.3 و 6.4 ثانیه اعلام شده است. حداکثر سرعت برای هر دو نسخه یکسان و 232 کیلومتر برساعت خواهد بود.
البته اشکودا کودیاک RS را نمیتوان نیرومندترین محصول از این برند اهل جمهوری چک دانست چرا که مدل کاملا برقی اِنیاک RS در دو نسخه عادی و کوپه، 335 اسببخار قدرت و 545 نیوتن متر گشتاور ارائه میدهد.
نسل دوم اشکودا کودیاک RS از نظر امکانات رفاهی نسبت به قبل در وضعیت بهتری قرار دارد. گذشته از چراغهای LED جلو با چیدمان ماتریسی، رینگهای 20 اینچ و کمکفنرهای تنظیمپذیر، این خودرو به انبوهی از امکانات رفاهی شامل سردکن صندلیهای جلو، سیستم صوتی Canton، روکش لمینیت شیشههای جانبی، نمایشگر لمسی 13 اینچ و سه حالت رانندگی اسپرت، برفی و آفرود مجهز شده است. خریدار میتواند نمایشگرهای لمسی دایرهای کوچک در کنسول میانی برای تنظیم موارد مختلف را نیز سفارش بدهد.
همچون اوکتاویا RS، کودیاک RS تنها محصول از اشکودا است که خروجیهای واقعی اگزوز را به همراه دارد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.