جدید ترین اخبار ورزشی روز دنیا از قوی ترین منابع خبری

جدیدترین اخبار ورزشی
خودرو

شرایط فروش ایران خودرو دیزل و ثبت نام کامیون بنز واگن هود (1403)

با محدودیت‌های اعمال شده از ابتدای سال 1403، ایران‌خودرو دیزل با مشکلات زیادی در مسیر تولید و فروش محصولات خود مواجه بود که با مساعدت‌های سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد، این مشکلات مرتفع شد و بر همین اساس، این شرکت می‌تواند نسبت به تولید و فروش محصولات خود با استاندارد آلایندگی یورو چهار و فیلتر جاذب ذرات دوده DPF به مدت مشخص اقدام کند.

ایران‌خودرو دیزل برنامه‌های بهبود متعددی را برای ارتقای سطح آلایندگی محصولات تولیدی خود به یورو پنج تعریف کرده که بر این پایه، به‌زودی تمام محصولات این شرکت با این استاندارد تولید خواهند شد.

با تصویب هیات دولت در جلسه چهارشنبه 16 آبان‌ماه 1403، بخشی از خودروهای شرکت ایران‌خودرو دیزل که به دلیل عدم صدور مجوز شماره‌گذاری در پارکینگ‌ها متوقف بودند، تعیین تکلیف شده و به زودی تحویل مشتریان می‌شوند.

ثبت نام جدید ایران خودرو دیزل، از ساعت 10 صبح روز سه‌شنبه مورخ 1403/08/08 و از طریق سامانه فروش اینترنتی این شرکت، به نشانی esale.ikd.ir آغاز می‌شود:

ثبت نام واگن هود بنز ایران خودرو دیزل

در این مرحله از فروش کامیون ایران خودرو، قیمت محصولات قطعی بوده و موعد تحویل خودروها نیز برای دی‌ماه 1403 خواهد بود. جزییات بیشتر را از لینک زیر دریافت کنید:

شرایط فروش کامیون واگن هود (PDF)

شهریور 1403: شرکت ایران خودرو دیزل، تولید خودروهای تجاری  H4 و H5 را متوقف کرده است. این شرکت برای شماره گذاری برای خودروهای باقی مانده که دارای ثبت سفارش قطعات پیش از سال 1403 می باشند درخواست داده و اکنون به استحضار میرساند، نظر به بررسی مدارک و مستندات، بازرسی فیزیکی و فنی خودروهای باقیمانده و انطباق آن با الزامات استاندارد آلایندگی گواهی تایید نوع مربوطه و زمان ثبت سفارش (یورو 4 به همراه فیلتر جاذب ذرات)، شماره گذاری خودروهای باقی مانده از نام های تجاری مذکور از نظر این سازمان بلامانع است.

اردیبهشت 1403: شرکت ایران خودرو دیزل در تاریخ 1403/02/12 قیمت جدید انواع محصولاتش را مطابق جدول زیر اعلام کرده است: 

قیمت جدید محصولات ایران خودرو دیزل
مدل خودروقیمت قدیمقیمت جدید
آرنا پلاس1,770,000,0002,212,000,000
آتامان 4303,830,000,0004,787,500,000
بنز 1924 باری2,582,000,0003,227,500,000
بنز 1924 کمپرسی2,581,800,0003,227,250,000
بنز 2624 باری3,400,000,0004,250,000,000
بنز 2624 کمپرسی3,448,000,0004,310,000,000

* قیمت‌ها برحسب تومان است.

آذر 1402: جواد توسلی‌مهر، مدیرعامل ایران خودرو دیزل، اعلام کرد به تعداد سفارش، می‌توانیم اتوبوس به مشتری تحویل دهیم. این ظرفیت در کشور وجود دارد که تولیدکنندگان داخلی، نیاز بازار را تامین کنند.

وی افزود شهرداری هیچ سفارشی به این خودروساز داخلی نداده است. تاکنون با وزارت کشور در تولید اتوبوس قرارداد بسته‌ایم که ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس سفارش داده اند و هزار دستگاه از این میزان را تحویل داده ایم. دو مدل تولید اتوبوس داریم که داخلی و مونتاژی است؛ در نسخه داخلی می‌توانیم سالانه هزار و ۵۰۰ دستگاه تولید کنیم، از طرفی نمایندگی شرکت یوتانگ (یوتانگ بزرگترین تولیدکننده اتوبوس و میدل باس جهان) را داریم که می‌توانیم سالانه چند هزار اتوبوس به صورت CBU را تحویل دهیم، مشروط بر اینکه قرار داد ببندیم.

توسلی مهر گفت اتوبوس‌های وارداتی خدمات پس از فروش ندارند ضمن اینکه از نظر قیمتی بالاتر از خودروهای داخلی هستند؛ اتوبوس وارداتی با عوارضی که دارند ارزانتر از نسخه‌های داخلی نمی‌شود. این خودروساز فقط با یک شیفت کاری می‌تواند سالانه هزار و ۲۵۰ تا هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تولید کند و با افزایش شیفت کاری (۲ شیفت)، توان تولید سالانه سه هزار دستگاه اتوبوس را دارد. ضمن اینکه چندهزار دستگاه هم می‌تواند به صورت مونتاژی تحویل دهد و محدودیتی در تحویل اتوبوس ندارند.

شهریور 1402: جواد توسلی‌مهر، مدیرعامل ایران خودرو دیزل، در آیین تحویل 470 دستگاه اتوبوس شهری و 626 دستگاه ون وانا به وزارت کشور به مناسبت اربعین حسینی، تاکید کرد که این شرکت می‌تواند طی 5 سال، ون‌ها و اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی را نوسازی کند. وی همچنین موارد زیر را متذکر شد:

1. بر اساس قرارداد با وزارت کشور، متعهد به تولید پنج هزار دستگاه ون هستیم که تاکنون 2 هزار و 300 دستگاه آن تولید شده است. برای تولید بخشی دیگر از این محصولات نیز منابعی تعریف و تامین شده و به زودی مابقی این محصولات تحویل خواهد شد.

2. تا پایان سال به عدد 3 هزار و 300 دستگاه تحویل ون و حدود هزار و 500 دستگاه اتوبوس به وزارت کشور خواهیم رسید. میزان تعهدات ما به وزارت کشور، 2 هزار و 500 دستگاه اتوبوس و 5 هزار دستگاه ون است که در حال حاضر جلوتر از وعده خود به وزارت کشور تولید کرده ایم. بخشی از ون های تولیدی نیز درحال داخلی سازی بوده و تا پایان سال به 40 درصد داخلی سازی خواهد رسید.

3. ایران خودرو دیزل پیش بینی می‌کرد که تلاش‌ها برای واردات خودروهای دست دوم برای اربعین امکان پذیر نباشد و به همین دلیل، از یک ماه قبل آماده شده بود تا محصولات تولیدی را تحویل وزارت کشور دهد.

4. ظرفیت تولید ایران خودرو دیزل 40 هزار دستگاه در سال است. امیدواریم حاکمیت از این ظرفیت استفاده کرده و با واردات خودروهای دست دوم به ما فشار وارد نکنند.

5. اخیرا 14 هزار کشنده دست دوم وارد کشور شده که به زودی به یک بحران تبدیل خواهد شد؛ از سوی دیگر، با وجود این‌که رسما اعلام کرده ایم ظرفیت پاسخ‌گویی به همه نیازهای مسافری شهرداری ها در کشور را داریم، متاسفانه شاهد حرکت شهرداری ها به سمت واردات خودروهای دست دوم هستیم.

6. در حال تولید و عرضه اتوبوس آمبولانس هستیم که مانند بیمارستانی متحرک بوده و دارای 9 تخت بیمارستانی است. این در حالی‌است که برای واردات هزار دستگاه آمبولانس مصوبه دریافت کرده اند.

7. در حال حاضر ون وانا با قدرت 150 اسب بخار تولید می شود، اتوبوس دیزلی با ظرفیت سالانه هزار و 500 دستگاه و اتوبوس برقی نیز به همین شکل تولید می‌شود. اگر اتوبوس برقی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شود، در هر اتوبوس برقی، 30 هزار دلار صرفه‌جویی منابع مالی طی یک سال محقق خواهد شد.

8. در سال جاری از محصول ون برقی رونمایی خواهد شد. ون بنزینی یورو پنج نیوفیس نیز در سال جاری رونمایی خواهد شد.  امسال همچنین ون سقف بلند با قابلیت جابه جایی 17 مسافر عرضه خواهد شد؛ در حال حاضر 30 هزار دستگاه مینی بوس فرسوده در کشور وجود دارد که ون سقف بلند میتواند جایگزین آن‌ها شود، این ون هم‌چنین ظرفیت آمبولانس شدن را داراست.

9. امسال کشنده برقی و کامیون برقی نیز رونمایی خواهد شد، بر این اساس، ما با شتاب بیش‌تری به سمت روند جهانی که برقی سازی محصولات دیزلی تا سال 2032 است پیش می رویم.

اسفند 1401: آقای جواد توسلی مهر، مدیرعامل ایران خودرو دیزل، خبر داده که این شرکت در روز پنجشنبه مورخ 25 اسفندماه سال 1401، با تولید 18,050 دستگاه انوع محصول تجاری در سال 1401، موفق شده تا رکورد تولید سالانه تاریخ خود که مربوط به سال 1387 (با رکور 18,025 دستگاه بود) را پشت سر بگذارد تا به این ترتیب علاوه بر ثبت رکورد تولید سالانه جدید در تاریخ ایران خودرو دیزل، رشد بیش از 2.5 برابری تولید را نسبت به تولید 7,007 دستگاهی سال 1400 رقم بزند. 18,050 دستگاه محصول تولید شده در سال 1401، شامل محصولات زیر بوده است:

  • تولید 7484 دستگاه کامیون باری و کمپرسی،
  • تولید 5711 دستگاه کامیون کشنده،
  • تولید 300 دستگاه کامیونت،
  • تولید 769 دستگاه انواع اتوبوس و مینی‌بوس،
  • تولید 1955 دستگاه ون،
  • تولید 1831 دستگاه وانت پیکاپ است.

آقای توسلی‌مهر خاطرنشان کرد: با این آمار تولید، شرکت ایران خودرو دیزل موفق شده رکوردهای دیگری را نیز به ثبت برساند که شامل رکورد تولید کامیون کشنده، انواع کامیون باری و کمپرسی، تولید ون و رکورد تولید وانت پیکاپ است.

جشن شکسته شدن رکورد تولید ایران خودرو دیزل

مدیرعامل ایران خودرو دیزل همچنین از ثبت رکوردهای جدید در حوزه فروش نیز خبر داد و اعلام کرد: در سال 1401 شاهد تحویل 15,372 دستگاه تا به امروز بوده‌ایم که با توجه به ایام باقی مانده تا پایان سال این رقم به بیش از 16 هزار دستگاه خواهد رسید و در عین حال در سال 1401 شاهد ثبت رکورد تحویل روزانه بیش از 190 دستگاه و رکورد تحویل ماهانه بیش از 2 هزار دستگاه نیز بوده‌ایم.

شکستن رکورد تولید تاریخ این شرکت در حالی رخ داده است که رکورد تولید سال 1400 این شرکت که شامل 7007 دستگاه بود، در شهریور ماه 1401 شکسته شد و در آذرماه 1401 نیز شاهد شکستن دوباره رکورد تولید ماهانه این شرکت بودیم که با تولید 2,015 دستگاه، رکورد تولید ماهانه قبلی که مربوط به شهریورماه 1401 بود، پشت سر گذاشته شد.

شرکت ایران خودرو دیزل، با توجه به گزارش‌های منتشر شده در بازار سهام از زیان‌ده‌ترین شرکت خودروساز تجاری کشور، به سودده‌ترین آن‌ها در سال 1401 تبدیل شده است. همچنین باتوجه به برنامه تولید 39,500 دستگاه تا پایان سال 1402، قطعا شاهد شکسته شدن رکورد تولید سال 1401 نیز خواهیم بود.

بهمن 1401: آقای جواد توسلی مهر، مدیرعامل ایران خودرو دیزل، ضمن اشاره به فراهم‌شدن زیرساخت‌های لازم برای تولیدانبوه اتوبوس در داخل کشور، گفته که ایران خودرو دیزل ظرفیت تولید سالانه 3000 دستگاه اتوبوس دیزلی و 1000 دستگاه اتوبوس برقی را دارد. وی همچنین به افزایش قابل توجه تولیدات ایران خودرو دیزل در سال 1401 اشاره کرده و می‌گوید که افزایش تولید سال جاری این شرکت، 3 برابر تولید سال 1400 شده است. 

مدیرعامل ایران خودرو دیزل، می‌گوید در سال 1401 با استخدام 2800 نفر نیروی جوان، امکان تامین اتوبوس‌های مورد نیاز کشور را در یک بازه زمانی یک الی دو ساله داریم.

جواد توسلی مهر؛ مدیرعامل ایران خودرو دیزل

آقای توسلی‌مهر، با اشاره به واردات اتوبوس دست دوم از سوی برخی دستگاه‌ها، گفت: ما می‌توانیم زودتر از واردات اتوبوس‌های دست دوم، اتوبوس نو به شهرداری‌ها و وزارت کشور تحویل دهیم. واردات اتوبوس دست دوم هم به همین آسانی نیست که فرض کنیم مقادیر زیادی اتوبوس دست دوم در یک جا آماده باشد و بتوان آن‌ها را به سرعت وارد کشور کرد. ضمن اینکه اتوبوس‌های دست دوم در زمینه خدمات پس از فروش نیز دچار مشکل هستند و آنچه در خارج از کشور به عنوان اتوبوس دست دوم فروخته می‌شود در واقع اتوبوس‌های از رده خارج شده هستند، اما محصولات داخلی دارای شبکه خدمات پس از فروش در کل کشور هستند و از نظر تامین قطعات هم هیچ مشکلی نداریم.

مهدی خطیبی، مدیرعامل ایران خودرو، در حاشیه مراسم رونمایی کامیون آتامان ایران خودرو دیزل، خبر صادرات زودهنگام این محصول داد. کشنده آتامان، که پس از 62 سال با تغییر اتاق دماغ‌دار کامیون واگن هود (ب بررسی کمپرسی مرسدس بنز 1924) ساخته شده، در سال 1401 با تیراژ 500 دستگاه به بازار کشورمان خواهد آمد. ضمن اینکه روسیه، اولین کشوری خواهد بود که خریدار این محصول شده است.

رونمایی کشنده اتامان ایران خودرو دیزل
رونمایی کشنده اتامان ایران خودرو دیزل

آقای خطیبی ضمن اشاره به رونمایی کشنده H5 و همچنین تولید وانت آریسان 2، گفته تولید این کشنده جدید(بررسی کامیون آتامان)، سومین قولی بود که ایران خودرو برای سال 1401 داده و هم‌اکنون محقق شده است. برنامه تولید ایران خودرو برای سال 1401 معادل 750 هزار دستگاه است که 25 هزار دستگاه از این تعداد، سهم شرکت ایران خودرو دیزل خواهد بود.

مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو
مهدی خطیبی؛ مدیرعامل ایران خودرو

آقای خطیبی همچنین از شهرداری تهران بابت سفارش خرید اتوبوس دست‌دوم از ترکیه گلایه کرده و گفته درحالیکه اتوبوس‌های ایران خودرو دیزل به ترکمنستان، کامیون و کمپرسی‌های این شرکت به کویت و بازارهای جدید در آفریقا صادر می‌شود، اما شهرداری تهران از تحویل گرفتن 56 دستگاه اتوبوس ایران خودرو دیزل به بهانه نداشتن بودجه، خودداری کرده و همزمان درخواست واردات اتوبوس از خارج کشور را هم داشته است.


در جدول زیر، تغییرات قیمت نمایندگی برای انواع محصولات سواری، نیمه سنگین و سنگین شرکت ایران خودرو دیزل در سال 1403 را مشاهده می‌کنید.

مدلاردیبهشتآبان
کامیونت آرناپلاس2 میلیاردو 212
کشنده آتامان 4304 میلیاردو 787
واگن هود 1924 باری3 میلیاردو 2273,099,784,000
واگن هود 1924 کمپرسی3 میلیاردو 2273,149,784,000
واگن هود 2624 باری4 میلیاردو 250
واگن هود 2624 کمپرسی4 میلیاردو 3104,249,784,000

*در جدول فوق، قیمت ها برحسب میلیون تومان است.

قیمت ایران خودرو دیزل در سال 1402

در جدول زیر، تغییرات قیمت نمایندگی برای انواع محصولات سواری، نیمه سنگین و سنگین شرکت ایران خودرو دیزل در سال 1402 را مشاهده می‌کنید.

مدلخردادمهر
آرناپلاس یورو51 میلیاردو 770
آرناپلاس یورو5 مسقف فلزی2 میلیاردو 20
آتامان3 میلیاردو 830
واگن هود 1924 باری2 میلیاردو 582ثابت
واگن هود 1924 کمپرسی2 میلیاردو 581ثابت
واگن هود 2624 باری3 میلیاردو 400ثابت
واگن هود 2624 کمپرسی3 میلیاردو 447ثابت

*در جدول فوق، قیمت ها برحسب میلیون تومان است.

قیمت ایران خودرو دیزل در سال 1401

در جدول زیر، تغییرات قیمت نمایندگی برای انواع محصولات سواری، نیمه سنگین و سنگین شرکت ایران خودرو دیزل در سال 1401 را مشاهده می‌کنید.

مدلاردیبهشتخردادشهریور
مینی‌بوس آرین یورو4
 
کشنده فوتون H4 یورو42 میلیاردو 7872 میلیاردو 827.5
کشنده فوتون H5 یورو43 میلیاردو 343.3
 
باری 1924L یورو41 میلیاردو 8311 میلیاردو 861.51 میلیاردو 844.9
باری 2624L یورو42 میلیاردو 535.82 میلیاردو 513.1
 
کمپرسی 1924LK یورو41 میلیاردو 8471 میلیاردو 877.11 میلیاردو 860.4
کمپرسی 2624LK یورو42 میلیاردو 5152 میلیاردو 550.32 میلیاردو 527.5

*در جدول فوق، قیمت ها برحسب میلیون تومان است.

قیمت ایران خودرو دیزل در سال 1400

در جدول زیر، تغییرات قیمت نمایندگی برای انواع محصولات سواری، نیمه سنگین و سنگین شرکت ایران خودرو دیزل در سال 1400 را مشاهده می‌کنید.

مدلفروردینتیرآباناسفند
مینی‌بوس آرین یورو49391142.9
 
کشنده فوتون یورو4220022602429.32452
 
باری 1924L یورو414031597.31612.3
باری 2624L یورو4203120702178.32198.7
 
کمپرسی 1924LK یورو414091610.71625.9
کمپرسی 2624LK یورو4204920882190.82211.3

*در جدول فوق، قیمت ها برحسب میلیون تومان است.

قیمت ایران خودرو دیزل در سال 1399

در جدول زیر، تغییرات قیمت نمایندگی برای انواع محصولات سواری، نیمه سنگین و سنگین شرکت ایران خودرو دیزل در سال 1399 را مشاهده می‌کنید.

مدلاردیبهشتنیمه اول تیرنیمه دوم تیرمردادشهریورمهرابان
مین‌بوس آرین632693
 
کشنده فوتون113413001464171517602152ثابت
کشنده فوتون 4×22230
 
باری 1924L79882010971362
باری 2624L1060.5110715851972
 
کمپرسی 1924LK803.282511021368
کمپرسی 2624LK1071111516001989

*در جدول فوق، قیمت ها برحسب میلیون تومان است.

قیمت ایران خودرو دیزل در سال 1398

در جدول زیر، تغییرات قیمت نمایندگی برای انواع محصولات سواری، نیمه سنگین و سنگین شرکت ایران خودرو دیزل در سال 1398 را مشاهده می‌کنید.

مدلدیبهمناسفند
مینی بوس آرین412500
 
شاسی کشنده فوتون یورو4820.961080
شاسی باری بنز 2624L یورو4852.751010
شاسی کمپرسی بنز 2624LK یورو4854.91020
شاسی کمپرسی بنز 1924LK یورو4645.21765
شاسی باری بنز 1924L یورو4641.14760
 
شاسی کامیونت باری HD78367.70
شاسی کامیونت باری HD65352

*در جدول فوق، قیمت ها برحسب میلیون تومان است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با انواع خودروهای سنگین و سبک قابل عرضه ایران، به لینک های زیر مراجعه کنید:

  • سایت فروش اینترنتی ایران خودرو
  • سایت فروش اینترنتی ایران خودرو دیزل

برای اطلاع از آخرین اخبار فروش شرکت ایران خودرو و جهت مشاهده جدیدترین طرح پیش فروش ایران خودرو، طرح فروش نقدی ایران خودرو، طرح فروش فوق العاده ایران خودرو و طرح فروش اقساطی ایران خودرو، مجموعه مقالات منتخب زیر را مطالعه کنید:

  • ثبت نام محصولات ایران خودرو (طرح‌ عادی)
  • ثبت نام ایران خودرو برای مادران (طرح‌ جوانی جمعیت)
  • ثبت نام خودرو فرسوده ایران خودرو (طرح‌ نوسازی خودرو)

در مقاله ثبت نام سایپا ، تمامی بخشنامه‌های جدید فروش فوری سایپا، پیش فروش یکساله سایپا، پیش فروش مشارکتی سایپا و همچنین شرایط فروش فوق العاده سایپا را مشاهده و مطالعه کنید.

جهت اطلاع از نحوه ثبت نام در قرعه ‌کشی فروش فوق العاده ایران خودرو، چگونگی ثبت نام در قرعه کشی پیش فروش ایران خودرو، مشاهده آخرین آمارهای فروش ایران خودرو و سایر اخبار مرتبط با آن و همچنین جهت اطلاع از تعداد ثبت نام کنندگان خودروها به همراه فهرست برندگان قرعه کشی ایران خودرو، مقاله برندگان قرعه کشی ایران خودرو را مطالعه کنید.

نمایش بیشتر

خبر خوان همفکری

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
ایران و جذب ۱۵میلیون گردشگر/ ارزآوری گردشگری بیشتر از نفت!